KAMPVUUR BIJ MULGRAVE RIVER

23 juli 2012 - Babinda, Australië

Josephine Falls in het Wooroonooran National Park mag je niet missen. Het ligt niet ver van de weg en een stop is vlug gemaakt. De watervallen zijn prachtig en we kunnen ze vanaf verschillende niveau’s bewonderen. Natuurlijk kun je ook hier een duik nemen in de onderste swimmingpools. De rotsen vormen een natuurlijke waterglijbaan. Lachen als we er een paar luitjes af zien gaan. Het is niet heel warm, dus wij laten het er maar bij.

Na de lunch rijden we door naar Goldsborough Valley, voor een campsite aan de Mulgrave River. De weg er naar toe lijkt prima, maar de laatste 5 kilometer zijn onverhard. Zodra we een brug oversteken begint het, steil omhoog…. Trekt de camper dat wel? De weg naar de campsite is super, er lijkt geen einde aan te komen, omhoog, omlaag, door een riviertje, het landschap verandert iedere keer. En we zien weer een witte papagaai met gele kuif!

Als we op de campsite aankomen staat er nog 1 andere auto. Stefan gaat hout sprokkelen, dit is ‘the place’ voor een mooi kampvuur. We hebben alleen geen lucifers… het gasfornuis bied uitkomst. Matthijs ligt nog lekker te tukken in de camper als Steef met z’n brandende houtstokjes uit de camper stapt. En dan gaat het brandalarm af… Matthijs uit z’n hum, Steef in de stress. Maar we hebben de oplossing, het houtvuur kan ook aan met behulp van de buiten BBQ. Steef loopt heen en weer met houtjes, maar het lukt niet. Eindelijk met een flinke scheut olijfolie wil het lukken… we hebben een kampvuur! Dan komen er nog een paar Hongaren aan, helemaal verward door de weg die ze hebben af moeten leggen om er te komen. Matthijs duikt de camper in om zijn favoriete films te bekijken (dit keer The Beauty and the Beast), wij genieten van het vuurtje. ’s Avonds komt ook de ranger ‘thuis’. Hij komt nog even een praatje met ons maken.

Als we de volgende ochtend wakker worden, komt er nog steeds rook van het kampvuur, zo warm is het. De kookaburra’s zitten in de boom vlakbij onze camper, ze vliegen weg als wij ons laten zien. Gelukkig blijven de kalkoenen nog rondlopen. Het is al vroeg warm en we proberen de buitendouche uit. Lekker zingen in de buitenlucht. Een Grohe Commercial waard. We maken nog een wandelingetje naar de Mulgrave River alwaar de eerste kanovaarders vertrekken. Nee, geen krokodillen. Dan aanvaarden we de terugreis, als we weer de weg afgaan is het weer een enorm gerammel in de camper. We gaan richting Cairns, voor ons laatste nachtje in de camper!

1. Wendy:
    2 augustus 2012
    Hoi hoi,
    Leuk om al jullie verhalen en reistips te lezen! We hebben geprobeerd jullie te ontmoeten in Cairns, was bijna gelukt, 1 aug zaten we er alletwee, waar sliepen jullie? Veel plezier in Sydney en het vervolg!

Groet diederik & Wendy
  2. Jet Nix:
    3 augustus 2012
    Voor Leontien en mij ook weer de een na laatste dag in Frankrijk en voor jullie afscheid van Australië .
    Hoop dat jullie een goede reis hebben naar de fiji eilanden en hoop dat jullie er ook weer veel meemaken. Veel liefs en kusje voor Matthijs van Oma Jet.
  3. Lies:
    7 augustus 2012
    wat een heerlijke verhalen!! leuk om te lezen hoor.
    Geniet ze nog daar. Lies
  4. Oma Suzan:
    7 augustus 2012
    Wat een feest voor Matthijs, al die dieren. En nu op de Fiji eilanden.
    Ben reuze benieuwd. Groeten en veel liefs van (oma) Suzan