MAD HAT FEESTJE - YEPPOON
7 juli 2012 - Rockhampton, Australië
We merken dat we noordelijker komen (en westelijker door de vorm van de kustlijn), het is ’s avonds langer licht. Om kwart over zes ’s avonds is het echt donker. Wel een verschil met Katoomba, waar het al rond 5 uur donker begint te worden. Pas om 7 uur komen we aan in Rockhampton, net op tijd want de receptie gaat dicht. De camping licht aan de rivier. De volgende dag kunnen we het goed bekijken. We maken een toertje door Rockhampton, maar zijn niet echt onder de indruk van de stad. Snel door naar Yeppoon, een kustplaats waar de dag willen doorbrengen. Het is één van de laatste dagen met mooi weer. Het vooruitzicht voor de volgende dagen is slecht, veel regen op komst, ook in de noordelijker gelegen plaatsen. Onze TomTom navigeert ons tussen de suikerrietvelden, we nemen de ‘shortcuts’ over onverharde wegen en picknicken onderweg. Bij Rockhampton passeren we de Tropic of Capricorn (Steenbokskeerkring), iets wat je moeilijk ontgaat want alles is hier vernoemd naar de Capricorn.
Als we in Yeppoon aankomen, en een plaatsje op de camping vinden is er tegenover ons een ‘Mad Hat’- feestje aan de gang. Een groep oude-van-dagen met gekke hoeden organiseren een BYO BBQ. Iedereen vindt ons reuze interessant en we hebben aan aandacht geen gebrek op het moment dat we onze grote camper achteruit inparkeren. Matthijs krijgt nog een knuffelbeer, afkomstig van één van de mad hats.
Er staat al een harde wind, maar we kunnen nog wel een strandwandeling maken en eten vers natural schepijs ‘helemaal’ uit Nieuw Zeeland. Als we terugkomen, begint het al langzaam te regenen. Ook ’s nachts regent het en de volgende ochtend lijkt het even droog, maar zijn er ook buien.

- Naat: Hieperdepiep.........hoera!!!!!…
- Jeannette: WOW!!! (.......... speechless)
- Anneke: Wat een hoogtepunten, lijkt…
- Yvon Kroese: In een woord: "wauw"!
- Lies: wat een heeeeeeeerlijk plekje.…
Alle reacties »