PLATYPUS BEKIJKEN IN EUNGELLA NATIONAL PARK

11 juli 2012 - Eungella, Australië

Nu de accu het goed doet en helemaal opgeladen is, gaan we een nachtje wildkamperen in Eungella National Park. Om daar te komen worden we overal onderweg gewaarschuwd voor de steile helling, de bergen, maar we laten ons niet gek maken. We rijden met onze 7 meter lange camper gewoon naar boven. Boven in het park hebben we mooi uitzicht over de vallei, zie ook de foto genomen vanaf ‘Sky Window’ een super uitzichtpunt! Maar waar Eungella Park vooral bekend om staat zijn de Platypus, de vogelbekdieren. Dus snel naar Broken River, waar deze dieren te bewonderen zijn in de rivier. We zijn net te laat, want rond het middaguur laten de Platypus zich niet zien. We zien wel schildpadden. Dan maar eerst een koffie drinken. Daar komen we de eerste Nederlanders tegen sinds de start van onze reis, Joost en Angela. Leuk om even bij te kletsen en hun verhalen te horen. Daarna maken we een wandeling in het regenwoud. Het is er echt mooi. We lunchen en stappen dan in de camper om de uitzichtpunten nog even langs te gaan. Als we na afloop terug komen bij Broken River zien de Platypus! Geweldig om deze schuwe dieren te zien, al zijn ze kleiner dan verwacht. ’s Avonds overnachten we voor het eerst in het wild. Via een onverharde weg komen we aan op de kampeerplek. Het ziet er niet echt heel erg aantrekkelijk uit, maar we blijven er toch.

1. Caro:
    21 juli 2012
    whaahhh! een platypus! wat gaaf! die wil ik zo graag zien in het echt en ik heb echt uren gezeten en gewacht, maar niet gezien... als ik terug ga naar ozz, ga ik zeker op zoek naar dit dier! heel cool dat jullie 'm hebben gezien.
    geniet lekker daar, het is de reis van je leven! zoen, caro en ook van esther die aan het klussen is. xxx