AUSTRALIAN ZOO VAN STEVE IRWIN!

28 juni 2012 - Beerwah, Australië

Bij het wakker worden horen we nog steeds het getik op de camper. Maar om een uurtje of 10 lijkt het de goede kant op te gaan, dus we zetten ons plan door om naar de dierentuin van Steve Irwin te gaan. Stefan doet zoals de Australiërs doen, korte broek aan met slippers, dan heb je het minst last van de nattigheid. Echte regenkleding hebben we niet bij ons en ook de paraplu is, zoals bekend,  inmiddels gesneuveld.

Het eerste wat we zien in de Australian Zoo is een Komodo Varaan. Best een aardig dier zo te zien, dit keer misschien wel van nog dichterbij dan in het wild. Nu zit ie echter veilig achter glas. We maken verder een rondje bij de Australische (inheemse) dieren: de dingo’s, de tasmaanse devils, de krokodillen, kookaburra’s, enorme slangen, kamelen (origineel niet uit Australië). Om 12.00 uur begint DE show in het CrocoSeum.

Het CrocoSeum is een soort Arena (of liever Kuip), gras met een waterbassin in het midden, omgeven met enorme tribunes en een groot TV-scherm. Eerst worden we getrakteerd op een vogelshow. Het is indrukwekkend, papagaaien, watervogels, arenden en een condor vliegen af en aan, door de arena maar ook door het publiek. Maar we komen voor de krokodillen. De vrouw van Steve Irwin en zijn 2 kinderen komen met veel rook en trompetgeschal op, nu wordt het spannend….. veel show en gepraat, begeleiders die het water in gaan om de krokodil uit te dagen, krokodil maakt een krokodillenrol, springt uit het water om zijn eten te pakken, de krokodillenhoogstandjes hebben we gezien!

Daarna verder door de dierentuin gelopen. De Salty’s goed bekeken en dat zijn er nog wel wat. Verder zijn er veel activiteiten, koala’s aaien, op de foto met allerlei soorten dieren, voederen van de dieren. Op verzoek van Matthijs tot slot de niet-inheemse dieren bezocht: onder andere de tijgers, olifanten. Om 17.00 uur gaat de tent dicht en lopen we de dierentuin uit. Conclusie: een leuke dierentuin gericht op de Australische dieren en opgezet in het enthousiasme van Steve Irwin. En niet onbelangrijk: we hebben het vandaag droog kunnen houden!

In het donker rijden we naar een camping in de buurt van Beerwah, maar dit blijkt een volledig verkeerde keuze. Het waait weer hard en het regent en uiteindelijk rijden we door naar Nambour, een grotere plaats, op onze route naar het noorden. We kunnen dan nog net terecht op de camping. Nog even boodschappen doen, eten en slapen gaan.

Foto’s

5 Reacties

  1. Jet Nix:
    10 juli 2012
    Eindelijk weer een teken van leven van Oma Jet.
    Ik zie dat Matthijs heel veel plezier heeft op deze fantastische reis, waar hij veel enge dieren ziet.
    Papa Stefan is eindelijk tot de jaren van verstand gekomen en Mama Irene doet huishoudelijke
    Karweitjes.
    Ik zit inmiddels op de rue de Chabrol en geniet van een temperatuur van 30 graden.
    Lees deze reisblog bij Coen, Zaterdag à.s. zijn Xandra en aanhang hier ook en kan ik daar e-padden.
    Ga met Leontien de luiken schilderen van de Chabrol.
    Rij maar vlug door voor wat mooier weer en veel zoentjes van mij.
  2. Wendy:
    11 juli 2012
    Hoi buurtjes, wij zitten inmiddels in Sydney en hebben mooi weer meegenomen! Heerlijke eerste dag in Sydney gehad. Leuk om vooruit te lezen waar we straks jullie achterna reizen... Hopen dat het wer voor jullie nu beter is. Groetjes, wendy
  3. Joost en Angela:
    12 juli 2012
    Beste Stefan en Irene,

    Uiteraard ook hartstikke leuk om jullie hier (down under) te ontmoeten. Het was gezellig kennismaken en Angela heeft genoten van de heerlijke witte wijn. We moesten hem ook maar snel aanschaffen, dus daarvoor ook dank;)

    Bedankt voor de wens morgen en nu maar duimen dat deze uitkomt. Mooi weer en een prachtige trip, daar gaan we voor.

    Jullie ook een fijne reis gewenst en wellicht tot snel.

    Groet, Joost en Angela
  4. Barbara:
    14 juli 2012
    Lieve mensen, vandaag in alle rust al jullie mooie verhalen gelezen! wat een fantastische reis!! geniet lekker met elkaar, hier koud en nat maar dat horen jullie vast vaker. Liefs Barbara
  5. Robert:
    14 juli 2012
    Ha reizigers,

    Wat een mooie verhalen van jullie trip, leuk om te lezen in de natte hollandse zomer.
    Wij hopen dat het droge seizoen een beetje doorzet bij jullie.

    Heel veel plezier met z'n drietjes!

    Anneke en Robert