BIBBEREN IN DE BLUE MOUNTAINS

20 juni 2012 - Blue Mountains, Australië

Brrr………… koud…….. na de heerlijke warmte van ongeveer 30 graden op Bali komen we aan in de Blue Mountains waar het zo’n 8 graden is. We trekken alle warme kleren aan die we bij ons hebben.

Na de vlucht hebben we de camper opgepikt en zijn meteen Sydney  uitgereden. In Katoomba hebben we een eerste voorraad aangeschaft voor in de camper. Het is zo koud dat we de verwarming in de camper aandoen, koffers uitpakken en alles inruimen. Dit wordt ons huis voor de komende 5 weken.

Na een koude nacht (3 graden) en veel wind (dat merk je goed in de camper) breekt aan het einde van de ochtend de zon door en gaan we op pad de Blue Mountains in. Mooi uitzicht vanaf Echo Point en natuurlijk de Three Sisters beklimmen. Matthijs valt in slaap en we doen het verder rustig aan.

De nacht brengt een zware storm en we slapen slecht omdat de camper bij elke vlaag begint te schudden. Als we de volgende ochtend wakker worden, regent het en we besluiten nog even naar de mooiste view points te gaan en dan door te rijden naar het noorden, de warmte op zoeken….

6 Reacties

  1. Sacha:
    23 juni 2012
    Wat een mooie verhalen! Super leuk beschreven. Spannend met die Varaan... Klinkt erg goed allemaal. Veel plezier in Australie met veel heerlijk weer
    Sas en Ruud
  2. Yvon Kroese:
    23 juni 2012
    Wauw, wat een belevenissen. Heel spannend allemaal. Ik krijg direct de neiging Lucas over te halen de trip ook te maken.
  3. Nathalie, Rob & Juliette:
    25 juni 2012
    Lees net dat jullie inderdaad zijn aangekomen bij de aussies....brrrr, al warmer ?? Rob laat weten dat zijn moeder in de blue mountains heeft gewoond. Geniet lekker van dat mooie onbegrensde land.
    r/n/j/
  4. Janine:
    26 juni 2012
    Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. Fantastisch te lezen dat jullie zo genieten en dat ook Matthijs het erg leuk heeft. Kreeg het wel even benauwd toen ik het avontuur las met de veranen.
    Nog bedankt voor de felicitaties voor Rembrandt, hij mist zijn vriendje wel hoor! Afgelopen week is hij voor het eerst gaan wennen op school. Hij vond het helemaal geweldig. Geniet en we lezen graag jullie vervolg.....
  5. Jet Nix:
    26 juni 2012
    Leuke verhalen, hier steeds petweer, ga over 10 dagen naar Alba, om ook nog een zomer mee te maken!
    Oma vindt het leuk, dat Matthijs zoveel aparte dieren ziet, varanen (gevaarlijk) , apen (vliegensvlugge klimmers), vliegende honden (
    klimmen niet), startende visjes (vlug weer terug in het water doen), schildpadden (mooi, maar lopen heel langzaam), verder ziet hij
    Ook nog een Papa, slooft zich uit met up Hill fietsen en een MAma, die zeeziek werd.
    Nu het avontuur Australië. Kusjes!
  6. Oma Suzan:
    26 juni 2012
    Regelmatig kijk ik even naar nieuwe verhalen en foto's van jullie. Het is fantastisch om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen. Tot de volgende keer. Knuffels !!