SYDNEY
2 augustus 2012 - Sydney, Australië
Aankomst in Sydney, ons hotel ligt vlakbij Hyde Park, lekker centraal zodat we al direct te voet activiteiten kunnen ondernemen. Ook Chinatown ligt om de hoek en Stefan heeft zijn zinnen gezet op Chinees eten. Dus we gaan op zoek naar de tent waar de meeste chinezen zitten want daar zal het wel goed zijn. We komen uit bij een klein restaurant. Stefan heeft het er prima naar zijn zin en zit te smullen maar voor Matthijs en Irene is het doorbijten. Irene’s noodle soup blijkt niet zo verfijnd als ze had verwacht. We drinken daarna een koffie bij een Italiaans restaurant Macchiato. Daar hebben ze free internet, dus we zijn helemaal blij. We zullen er nog vaak komen… De volgende dag gaan we ontbijten bij…. Macchiato! Matthijs kijkt YouTube filmpjes. Daarna gaan we op pad met de free bus 555. Deze brengt ons naar Circular Cay. We zien meteen de highlights van Sydney, de Opera House en de Harbour Bridge. Het is overheerlijk winterweer, volop zon en op het warmst van de dag ruim boven de 20 graden. We genieten er van! De boot brengt ons naar Manly Beach, aan de noordkant van de Haven van Sydney. Door het mooie weer is het zicht op de haven echt prachtig! ’s Middags brengen we een bezoekje aan de Sydney Eye Tower, de hoogste toren van Sydney met geweldig uitzicht over de stad. We verblijven er tot zonsondergang en maken de mooiste foto’s en gaan daarna eten bij onze vrienden van Macchiato.
De dag erna nemen we de Monorail naar Darling Harbour. Matthijs heeft er enkele keren verlangend naar gekeken en is helemaal blij. In Darling Harbour lopen we over de brug richting het Sydney Aquarium. Voor Matthijs helemaal geweldig. We lopen er 2 uurtjes rond en zien haaien, roggen, schildpadden, nemo’s, dorries, en nog veel meer! We gaan het nog eens bekijken maar dan op de Fishmarket, de grootste vismarkt van het zuidelijk halfrond. Het is er vol met aziaten en je kunt er alles van zeedieren zien, kopen en eten. Voor de lunch nemen wij ook een grote schotel met schaal-en schelpdieren (kreeft), calamari en vis. Voordat we een hap hebben kunnen nemen heeft een meeuw al een stuk vis tempura van onze schaal gepikt. Dit laten we niet nog een keer gebeuren. De kade staat vol met eettafels en het ziet er zwart van de mensen. We vinden een plekje om te zitten en genieten volop van al het super verse seafood en het heerlijke plekje in de zon.
Als we teruglopen richting Darling Harbour zien we een kapper, bij Matthijs hangen de haren voor zijn ogen en ook Stefan kan wel een opknapbeurt gebruiken. Beide heren komen er weer kort en keurig uit, alhoewel, bij Matthijs heeft Irene nog wel wat bij moeten knippen. De kapper was hier en daar wat plukken vergeten en zijn pony zit wat scheef (we fixen het wel weer in NL)… We brengen nog een bezoekje aan het Victoria Shopping Center, een klassiek gebouw, met mooie trappen, klokken en de meest luxe winkels. Inmiddels hebben we al wat ritjes met de monorail erop zitten en zijn we toe aan ons diner. Om de treindag goed af te maken eten we bij een sushi bar met treintjes buffet. Matthijs vindt het geweldig en kan zijn eigen sushi er van af pakken: zalm met rijst.
Ondanks toezeggingen werkt internet nog steeds niet in ons hotel, dus gaan we voor ontbijt naar ons favoriete restaurant Macchiato. Laatste dag Sydney, we doen lekker rustig aan. ’s Ochtends gaan we naar de Rocks, de oudste nederzetting en de eerste gebouwen van Sydney, ieder weekend is er markt en we slenteren er over heen. Na een lunch van scones en thee lopen we richting de Botanical Gardens. Matthijs vindt een paar andere kinderen om mee te spelen en leeft zich helemaal uit. ’s Avonds eten we wat in de wijk Wooloomooloo.
We maken ons op voor de reis naar Fiji die de volgende dag gaat beginnen!

Wat een geweldige reis ! En prachtige foto's.
Matthijs, pas je wel op voor al die krokodillen ?
En wat leuk dat je nog zo veel dieren hebt gekregen om mee te spelen ! Dikke knuffel van oma Suzan.
Voor Matthijs ook heel spannend.
Hier nu temperaturen van plus 35 graden. Ik zit nu maar binnen, want hier is het lekker!
Geniet nog van de Fiji en van het geweldige Honhkong.
Ffs van Moe en Oma Jet.